Claus indispensables per fer una bona avaluació de projectes

Quins són els punts que les entitats han de tenir especialment en compte en aquesta fase? Us presentem un seguit de recomanacions per millorar la qualitat de les avaluacions i evitar-ne els errors més freqüents.

A partir dels consells i propostes de Núria Camps, directora dAvaluem, Maria Bruno, responsable del departament d’acció social de Fundesplai, i Xavier Vallvé, membre del Gabinet d’Estudis Socials, us oferim un llistat amb punts a seguir a l’hora d’avaluar els projectes.

1.-Planifiquem l’avaluació i definim clarament els objectius que es persegueixen

La definició de les preguntes és clau: només obtindrem la informació que ens interessa si abans ens hem fet les preguntes que realment ens importa respondre. En aquest sentit, cal establir ‘a prior’i quins són els productes que es volen obtenir i, si es una avaluació intermèdia o de continuïtat, les recomanacions operatives per a la fase posterior.

De fet, un dels principals errors vinculats a l’avaluació és precisament la seva manca de planificació. Això porta, en alguns casos, a que les entitats se n’adonin de la necessitat d’avaluar quan és massa tard i no disposen ni d’eines ni recursos per fer-la ni de temps per implementar-la. Seguir llegint l’article a Xarxanet.