Creu de Sant Jordi per a Sala Cabanyes i els “Pastorets”

El passat 5 de març de 2015, el Ple de l’Ajuntament de Mataró va acordar per unanimitat de tots els grups municipals sol·licitar per a la Sala Cabanyes, secció teatral del Centre Catòlic de Mataró, en ocasió del centenari de “Els Pastorets de Mataró” la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya de l’any 2016, que coincidirà amb el centenari de la seva representació.

L’informe, realitzat per l’historiador Jaume Vellvehí, posa de manifest que Els Pastorets de Mataró és un espectacle d’alt valor cultural i que ha esdevingut un referent en la cultura popular i tradicional catalana com també de la tradició cultural de Mataró. Els Pastorets de Mataró es basen en el text original de Ramon Pàmies i Pina (1874-1918), L’Estel de Natzaret escrit el 1891 i estrenat a Barcelona en el Centre Moral i Instructiu de Gràcia el 1898 amb música de mossèn Miquel Ferrer (1861-1912). Progressivament, l’obra de Ramon Pàmies va incorporar nous elements que la singularitzaran, conferint-li una personalitat pròpia destacada en el marc dels espectacles de Els Pastorets que es representen a Catalunya. En aquest procés que els ha fet singulars, els pastorets representats a la Sala Cabanyes han esdevingut clarament “Els Pastorets de Mataró”.

El Grup d’Història del Casal ens hem afegit a la solicitud i convidem a tothom a que s’hi afegeixi. Només cal omplir el document que trobareu en l’enllaç i lliurar-lo a la Direcció de Cultura de l’Ajuntament o a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.