El 2016 es restaurarà el monestir de Santa Maria de Roca Rossa a Tordera

L’antiga canònica regular agustina de Santa Maria de Roca Rossa (segle XIII), en deplorable estat d’abandó i espoli durant dècades, finalment podrà ser rehabilitada arquitectònicament aturant la seva degradació.

A principis del proper any es preveu que puguin començar les obres de restauració del monestir de Roca-Rossa. Aquesta actuació és un dels projectes que es financen mitjançant el percentatge destinat a cultura de la inversió en obres públiques que afecten el terme municipal, que en aquest cas corresponen a les obres de l’autopista. Aquest projecte, a diferència de la rehabilitació de les ermites de Sant Daniel i Sant Pere i la restauració del teulat de l’ermita de Sant Ponç, havia quedat ajornat per qüestions de propietat i, finalment, s’ha atorgat la responsabilitat de la preservació a l’Ajuntament de Tordera.

El projecte de restauració del monestir de Roca-Rossa preveu cobrir la volta enderrocada, consolidar els murs de la nau reparant-ne els esvorancs i tancar les obertures, portes i finestres. Un cop acabada l’actuació es preveu que pugui ser visitable però no de forma lliure com fins ara sinó a partir de la concertació prèvia. L’objectiu és protegir i evitar la degradació del monument.

Paral·lelament a aquestes millores arquitectòniques, l’Ajuntament de Tordera preveu desenvolupar un projecte de promoció cultural dels espais històrics del municipi.