Entitats de Mataró organitzen la festa solidària ‘Fem un Mandala Gegant’ per la Marató de TV3

El dissabte 30 de novembre la plaça de l’Ajuntament serà l’escenari d’aquest nou esdeveniment participatiu.

Arriba un nou acte solidari a la ciutat de Mataró, ‘Fem un Mandala Gegant’, que neix amb l’objectiu de recaptar fons per a la Marató de TV3 d’enguany sobre les malalties minoritàries. Amb el lideratge de la Fundació Maresme i amb la implicació de l’Ajuntament de Mataró, diverses entitats s’han bolcat a col·laborar en aquesta festa que tindrà lloc el dissabte 30 de novembre a la tarda a la plaça de l’Ajuntament.

L’element central de la festa és la construcció d’un Mandala Gegant al terra, al bell mig de la plaça, amb material reciclat, bàsicament taps de plàstic de diferents tipus i colors. L’objectiu és anar omplint les parcel·les del mandala a canvi de fer una petita aportació solidària. Per aquest motiu, és important que tothom que hi vulgui participar porti taps de colors per fer un mosaic ben acolorit.

Al voltant del mandala es duran a terme diverses activitats com jocs, tallers, xocolatada, actuacions a dalt de l’escenari, batucades, i cercavila de gegants pels voltants de la plaça de l’Ajuntament per atraure gent i poder fer una notable recollida solidària per a la Marató de TV3.

L’Agència de Suport i Serveis a les Entitats de l’Ajuntament de Mataró ha coordinat la programació i la logística de la festa, amb la visió de crear comunitat i fomentar els valors al voltant d’aquest esdeveniment solidari.

En el transcurs de la tarda, algunes de les actuacions de les que el públic podrà gaudir seran: contes a càrrec de la Fundació Iluro, Coral Montserrat Solà de l’Escola Montserrat, El camí cap a un món feliç amb el Dr. Earth, amb Llorenç Witty de Màgicglasses, Swing Maresme, Som grocs Pau, amb Joan Lorente, Flashmob Santi de la Fundació Maresme, Gospelsons, Golden Gospel Choir de l’Escola Municipal de Música i Coral d’Afàsics del Grup d’Ajuda Mútua d’Afàsics.

Per als més menuts, també hi haurà els jocs d’en Santi, jocs de taula amb el club de rol Banshee Errante, jocs i manualitats a càrrec de l’Olla de Grills, taller de maquillatge de la Sala Cabañes, taller amb la colla castellera Capgrossos, Taller Ludobrossa amb el Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme i taller de pintar contes amb la Fundació Iluro.

La cercavila de gegants sortirà a les 18 h de la plaça de Santa Maria, i seguirà el seu recorregut pel carrer Nou, La Riera, Muralla de Sant Llorenç, carrer de Sant Josep fins a fer entrada a la plaça de l’Ajuntament. Hi participaran les batucades de les colles d’en Lucius i d’en Crossi, en Santi de la Fundació Maresme, en Tomàs de l’Escola Bressol Can Noè, en Xanet-Xaneta de l’Anxaneta, en Llorenç i la Carmeta dels gegants de les Cinc Sènies, el senyor Queco dels gegants de Via Europa, en Joaquim, la Maria i en Pau del Col•legi Cor de Maria, l’Iris de l’Escola Balmes, l’Anna de l’Escola Santa Anna, la Rocaina de l’Escola de Rocafonda…

La festa comptarà amb berenar per a tothom gentilesa de forns i pastisseries mataronines, la xocolatada anirà a càrrec de la Botiga Solidària Tercer Món, i una gran rifa de productes cedits pels comerços de Mataró.