La presa de possessió de Dosrius

El proper dijous dia 28 d’agost de 2014, a partir de 2/4 de 9 del vespre i amb motiu de la Festa Major de Dosrius 2014, tindrà lloc l’escenificació de les Cerimònies de presa de possessió del Castell de Dosrius, acte que està anunciant dins del programa de la Festa Major d’enguany.

Aquesta representació s’inspira en un article que Jaume Vellvehí Altimira va publicar a la revista Duosrios, núm. 1, l’any 2004 i s’emmarca dins dels actes organitzats per l’Arxiu Municipal de Dosrius (AMD) i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Dosrius:

– Commemorant la trobada del primer document que parla del Castell de Dosrius

– Dins dels actes del Centenari de l’Esteve Albert i Corp, per l’estreta relació que va tenir amb la família Sentmenat,  per la bibliografia que va publicar dels marquesos de Castelldosrius i perquè l’Esteve fou autor i director teatral de representacions d’obres de caràcter històric com aquesta.

– i també dins dels actes de commemoració de la Guerra de Successió al municipi de Dosrius, que tindran lloc durant els mesos de setembre i octubre de 2014, i que conjuntament amb aquesta escenificació d’avui, ens permetran conèixer millor el segle XVIII a Dosrius.