Persones voluntàries per a vetllar el niu de la tortuga Babaua

Descripció de l’activitat: Es cerquen persones voluntàries per a vetllar el niu de la tortuga Babaua.

El passat dia 15 de juny una tortuga marina de l’espècie Babaua va aparèixer a la platja de Sant Simó de Mataró per fer-hi el seu niu i pondre 173 ous. Es tracta d’una tortuga d’espècie protegida, ja que està en perill d’extinció.

Des del primer dia, diferents entitats de Protecció i Defensa dels Animals i entitats mediambientals van respondre de manera voluntària i immediata a la protecció i vetlla del niu:  Associació Posidònia 2021, SOS Animals Maresme, Societat Protectora d’Animals de Mataró (SPAM), Col·legi d’Ambientòlegs i Associació Institució Catalana d’Història Natural (ICHN) -Delegació Serralada Litoral Central.

La Generalitat de Catalunya, competent en temes de protecció del mediambient, ha encarregat a l’Ajuntament de Mataró vetllar per la seguretat del niu i fer tot el possible perquè aquests ous es puguin desenvolupar de manera òptima. És per aquest motiu que s’organitza un servei de protecció del niu durant les 24 hores del dia, fins que neixin les cries.

Des del Punt del Voluntariat de l’Ajuntament de Mataró fem una crida per cercar persones voluntàries per vetllar el niu de la tortuga a través de 6 torns que aniran de 8 h del matí fins a les 23 h de la nit.

Totes les persones interessades en realitzar voluntariat estaran obligades a participar en una sessió formativa.

Perfil de la persona voluntària: Persones adultes i/o joves menors de 16 anys acompanyats

Horaris: Es realitzaran diversos torns:

• De 8 a 11 h
  • D’11 a 13 h
  • De 13 a 15 h
  • De 15 a 17 h
  • De 17 a 20 h
  • De 20 a 23 h
  • La vigilància nocturna anirà de les 23 h fins a les 8 h del matí següent i anirà a càrrec de l’Ajuntament.

Realitza la teva inscripció segons els horaris i dies que tinguis disponibilitat: aquí

Organitza: Ajuntament de Mataró

Correu electrònic: voluntariattortuga@ajmataro.cat