Projecte d’art amb l’artista Marc Prat. La Figuera i La Prunera (curs 2011-2012)

Divendres, 2 de març. Són les 9 del matí. Ho tenim tot preparat: el paper tallat, l’aquarel•la líquida en ampolles, els gotets damunt la taula, els carbonets partits per la meitat i les brotxes noves a punt d’estrenar. Tots estem a punt, mestres, nens i nenes i és que avui és un dia molt especial. Avui ens visita en Marc Prat, el pare de la Carla de la classe de la Prunera. Ell ha estat l’encarregat de fer el cartell de la Vella Quaresma de Mataró i avui ve a la classe a compartir amb nosaltres el seu art. Així és que posem-nos la bata i aixequem les taules a modo de cavallet per posar-hi el paper. La classe es converteix en un taller de pintura!

Però, anem a pams! Que a P5 som molts nenes i nenes! Tants com 51! I ens hem d’organitzar. Així doncs, primer ho faran els de la classe de la Prunera i després els de la classe de la Figuera.

Quan en Marc Prat arriba ens troba asseguts a la rotllana, parlant del que hem de fer i comentant els esbossos de la Vella de Quaresma que vam fer ahir per parelles, els tenim fets en llapis en un DINA4 i els posem al peu del cavallet. Avui ho farem en gran. Al Marc li sorprèn trobar-nos tan atents i disposats i comença parlant-nos del cartell de la Vella Quaresma. Ens explica que quan li van proposar de fer el cartell es va posar a pensar amb tot el què ha de tenir una Vella de Quaresma. I es va dir: “Ha de tenir un cap, un cos i una faldilla amb set cames. En una mà ha de portar un cistell i a l’altra mà un bacallà”. I amb les idees clares va agafar paper, carbonet i aquarel•la líquida i es va posar a dibuixar. En va fer unes quantes, de velles i ens les va ensenyar. Al final va escollir-ne una, la del cartell. També ens va ensenyar altres pintures que tenia en un llibre.

Ara ja estem situats per parelles davant el paper, dibuixem ara tu, ara jo, amb un carbonet i com que el paper és tan gran ens allunyem de tant en tant per veure com queda, que de prop no es veu bé. Aviat hem acabat de dibuixar, ja sabeu que som molt ràpids, però ho fem a consciència i hi ha un silenci a la classe tan gran, que algú comença a cantar. S’hi esta bé! I en Marc i les mestres comencen a repartir l’aquarel•la i comencem a pintar, ara amb taronja, ara amb lila, ara amb blau. Podem escollir entre sis colors i encara en fem més fent barreges. Ens hi estem força estona pintant perquè és divertit veure com la nostra Vella s’omple de color. Mentrestant alguns i algunes mestres venen a veure el que fem. I és que nosaltres fem Art. Deixem que s’assequi l’aquarel•la i resseguim les línies que s’han desdibuixat. I ja està!

Si voleu veure la nostra obra aquí en teniu un tast.